vestjyskBANK

Nye farver og nyt logo, men samme værdier

09/05-2017

Ringkøbing Håndbold har nu rundet 10 år som eliteklub.

Gennem disse ti år har Ringkøbing Håndbold i fællesskab med sponsorer, frivillige og andre aktører bygget et fundament på at være ærlige, stolte, ambitiøse vestjyder.

De næste ti år vil vi holde fast i disse værdier, men vi ved hvor vigtigt det er at udvikle sig, både som klub og samfund.

I forbindelse med vores udvikling vil vi fra den kommende sæson fremstå med et nyt, visuelt udtryk. Vores hidtidige lyserøde farve er modnet til en dyb rød, der fremadrettet vil repræsentere os både på og udenfor banen.

Vores vision er stadig at blive blandt de 6 bedste elitehåndboldhold for kvinder i Danmark, og til dette har vi brug for mere kant, styrke og synergi.

Kant, som vil give spillerne viljestyrke og gejst på vores fantastiske hjemmebane, Green Sports Arena. Fornyet styrke – såvel sportsligt som økonomisk - for at skabe en endnu stærkere supportgruppe.

Synergi, som skal samle klubben, frivillige, sponsorer og lokalsamfundet i en helhed, som vil gøre såvel Ringkøbingby som Ringkøbing-Skjern Kommunes placering på landkortet endnu mere markant.

Ny holdidentitet

Den fornyede holdidentitet vil bære præg af en mere samlet klub. Holdet består af unge spillere, hvorfor klubbens symboler, som maskot og logo, skal være noget, de kan identificere sig med.

Det nye logo viser en sort panters pote, der med sine fire kløer, symboliserer Ringkøbings fire kerneværdier; ærlige, ambitiøse,stolte, vestjyder.
Panterkloen vogter over bolden, samtidig med at den symboliserer spillerne på holdet. Panteren har fået en central plads i Ringkøbing Håndbold og vil fremadrettet være mere synlig for klubben. Panteren er kraftfuld, majestætisk og respektindgydende, hvilket er tre ord, som spillerne skal kunne spejle sig i på banen. Håndbold er en kontaktsport, der er fysisk krævende og til tider voldsom. Når spillerne tørner sammen inde i feltet har de brug for mere kant, og de må ikke være bange for at bruge kloen.

Skiftet fra lyserøde til mørkerøde trøjer vil give spillerne og klubben et mere modent og seriøst udtryk og gøre det lettere for andre at relatere til. Samtidig vil vi fremover kun have hvide logotryk på spillertøjet. Dels for at holde det visuelle udtryk så enkelt som muligt, men også for at sikre de enkelte tøjsponsorer den allerbedste eksponering gennem stor kontrast til den mørkerøde trøje og de sorte shorts.

Spillerne skal være klubben, mens fans og tilskuere skal kunneidentificere sig med spillerne for, at vi kan skabe et stærkt sammenhold og stor opbakning. Vi vil give byen noget at være stolt af og samles om.

Sidst, men ikke mindst skal vores nye slogan #sammehold være med til at samle klubben, sponsorerne og lokalsamfundet.
Sloganet bygger på klubbens værdier, og det skal bidrage til at opnå fællesskab og sammenhængskraft.